Digiturundus

Oleme orienteeritud tulemustele – Pineparks

Digiturundus, ehk digitaalne turundus, on turundus digitaalses maailmas. Eestis on see mõiste endiselt asjakohane, kuid Mark Ritson, kes rääkis paar aastat tagasi Passwordil, ütles, et nn “arenenumates turundusriikides”, näiteks Ühendkuningriigis, on termin digiturundus vananenud. Mõistlikum on öelda lihtsalt “turundus” ja digitaalsed kanalid on vaid üks osa sellest. 

Seetõttu ei tohiks digiturundust käsitleda mingi hirmuga, nagu oleks see suunatud ainult noortele, vaid hoopis vastupidi. See on sama hea turundus, mida on harrastatud aastakümneid, kuid millele on lisandunud uued kanalid ja uued alad.

Digiturunduse põhivahendid

Digitaalsed turundusvahendid hõlmavad kõiki viise, vahendeid ja tegevusi, mida saate kasutada paljude inimestega suhtlemiseks ja potentsiaalsete klientide tähelepanu äratamiseks teie ettevõttele, kaubamärgile, teenusele või tootele. Enamasti kasutatakse samaaegselt mitut vahendit, et jõuda võimalikult suure sihtrühmani ja saavutada suur reklaamitõhusus. Kasutatavate vahendite loetelu sõltub turunduskampaania eesmärkidest, selle rakendamise etapist, sihtrühma omadustest, reklaamitavast tootest jne. Peamised digiturunduses kasutatavad vahendid on järgmised:

  • Kontekstipõhine reklaam. See seisneb reklaamide (tekst, graafika ja/või lingid) paigutamises asjakohastele veebisaitidele.
  • SEO edendamine. Selle eesmärk on tõsta reklaamija veebisait esile temaatiliste päringute kaudu tehtavates otsingutes, sealhulgas otsingumootori optimeerimine.
  • Bännerireklaam. Kolmanda osapoole temaatilised ressursid, graafilised bännerid, mis pakuvad toodet/teenust, paigutatakse kolmanda osapoole temaatilistele ressurssidele.
  • Reklaamiaknad. See on veebireklaami vorm, mis hõlmab pop-up reklaamiakende kuvamist temaatilistel veebilehtedel.
  • Telereklaam. See on tunduvalt kallim kui internetireklaam, kuid võimaldab teil jõuda võimalikult suure eri vanuses publikuni.
  • Raadioreklaam. See on samuti suhteliselt kallis, kuid tõhus viis oma sõnumi edastamiseks laiale publikule.
  • Natiivireklaam. See hõlmab “loomuliku” materjali (arvustused, ekspertarvamused jne) avaldamist, mis julgustab kaupade/teenuste ostmist.
  • SMS-uudiskirjad. Reklaamsõnumeid saadetakse mobiiltelefonioperaatorite abonentidele koos reklaamija pakkumisega.
  • QR-koodid offline-is. Seda meetodit kasutatakse sageli selleks, et motiveerida inimesi rakendusi installima või muid digitaalseid tooteid või teenuseid kasutama.
  • Viirusreklaam. See hõlmab provokatiivse sisu (enamasti multimeediumisisu) loomist, nii et kasutajad levitavad seda internetis (jagavad seda oma blogides, sõpradega sotsiaalvõrgustikes jne).
Digiturundus
Digiturundus Pineparks’is

Investeerimine digiturundusse

Digitaalset reklaami saab rakendada mitmesuguste vahendite abil:

  • Tasuline – platvormid, mida maksab kliendi ettevõte. Need võivad olla kontekstipõhine reklaam, digitaalsed bännerid jne;
  • Enda omad – platvormid, mida ettevõte kasutab tasuta (nt lehekülg sotsiaalvõrgustikus);
  • Tasuta – need on kommunikatsioonikanalid, mille ettevõte on oma töö tulemusena omandanud (nt kasutajad, kes levitavad tema viirusvideot).

Kuidas valida digitaalse turunduse vahendeid, kanaleid ja ressursse?

Nagu muudes turundusvaldkondades, on ka digitaalse reklaami lähtepunktiks hea analüütika. Tuleb koguda ja analüüsida järgmisi põhiandmeid:

  • Sihtrühma parameetrid. Olulised on vanus, sugu, sotsiaalne staatus, elukoht, huvid jne. Potentsiaalsete klientide poolt kasutatavad digitaaltehnoloogiad sõltuvad sellest suuresti. Näiteks noortele suunatud toodet saab reklaamida peaaegu iga kanali kaudu, kuid vanemale põlvkonnale suunatud tooteid ja teenuseid on parem reklaamida televisiooni või traditsiooniliste meetodite kaudu;
  • Toote omadused. Näiteks mänge või muud tarkvara reklaamitakse kõige sagedamini rakenduste brändimise kaudu ning tooteid, mis kõnetavad paljusid inimesi (nt kaalulangetamistooted), reklaamitakse e-turunduse kaudu.

Analüüsi põhjal valitakse kanalid ja vahendid, mis on kõige tõhusamad pakkumise edastamisel sihtrühmale. Kampaania ajal tuleks läbi viia ka analüüsid, et hinnata konkreetsete vahendite tõhusust ja kohandada asjakohaseid seadeid.

Mida teeb digiturunduse agentuur?

Kuna digitaalses valdkonnas kõik muutub – suured võrgustikud ostavad üksteist ära, õigusaktid muutuvad ja konkurents on tihe – on turundajad, kes on spetsialiseerunud konkreetsetele digitaalsetele kanalitele. Nad uuendavad ja katsetavad pidevalt erinevaid meetodeid. Ülikoolides õpetatakse tavaliselt põhitõdesid, kuid taktikalised üksikasjad muutuvad igal aastal, ja sellest ei piisa, et lihtsalt kursusi läbida ja artikleid lugeda – te peate olema praktiline, et märgata muutusi suundumustes ja algoritmides. 

Digitaalse turunduse büroo tegeleb digiturundusega. Sõltuvalt agentuuri suurusest võib see hõlmata üksikuid kanaleid või suuremat osa digiturundusest. Enamik Eesti digiturundusagentuure on järk-järgult laiendamas oma tegevust ja suurendamas oma tegevusvaldkonda, võttes tööle ka loomeinimesi. See võimaldab neil katta kogu reklaami loomise protsessi ja meediategevust. Nad mõtlevad nullist loovad ideed välja, toodavad loomingulisi lahendusi ja koostavad reklaame. Seejärel võtavad nad järelmeetmeid ja teevad vajaduse korral muudatusi. See on ettevõtte jaoks hea, sest kogu kampaaniat juhib üks agentuur, mis tagab kiiruse, tõhususe ja läbipaistvuse. Lisaks tunneb agentuur end vastutavana ja ei pea kampaania ebaõnnestumises kedagi teist süüdistama – ta ei saa öelda, et loovagentuur ei teinud piisavalt head tööd või et meediaagentuur planeeris meediat halvasti. 

3 põhjust, miks palgata digitaalse turunduse agentuur: 

  • Strateegilised meetodid. Digitaalne turundusagentuur on aastatepikkuse kogemusega välja töötanud paradigmad, süstemaatilise lähenemise ja meetodid, kuidas olla kõige tõhusam. 
  • Suurem tõhusus. Digitaalse turunduse agentuur saab tänu ekspertide ja projektijuhtide töölevõtmisele kõigil tasanditel kiiremini, tõhusamalt ja kiiremini hakkama.
  • Kogemused. Digitaalse turunduse puhul ei tule suur osa edust mitte teooriate tundmisest, vaid kogemustest, mis on seotud erinevate kanalite ja klientidega. Näiteks kui anda kahele turundajale eelarve ja kanal, võib kogenum turundaja hõlpsasti klienti hankida 100% väiksemate kuludega ja olla oluliselt kasumlikum.

Kas vajate digiturundust? Meie aitame!