Sisuturundus

Mis on sisuturundus ja kellele see on mõeldud? Pineparks turundusmeeskond vastab.

Sisuturundus on turundus sisu loomise kaudu. See on oluline osa selle tagamisel, et paistate otsingumootorites silma. Samuti võib öelda, et see on üks kõige tarbijasõbralikumaid turundusvorme, sest see põhineb pigem tõmbel kui tõukel. 

Turundustegevuses tuleks arvesse võtta teie sektori tuntust – seda, kui teadlikud on tarbijad teie sektorist. Kui te loote midagi uut, millest tarbijad pole kunagi kuulnud (nt rakendus tasuta parkimiskoha rentimiseks), ei suuda nad seda googeldada, seega peate tõstma teadlikkust sotsiaalmeedia, reklaami, avalike suhete ja viiruskampaaniate kaudu. 

Kui teadlikkus on kõrge (nt nutitelefonid, üürikorterid, reisimine) ja inimesed otsivad ise aktiivselt teavet, siis peaksite tegelema otsingumootorite optimeerimisega (SEO). Eduka SEO aluseks on sisu loomine. 

Sisuturundus on seega ettevõtete jaoks, kelle tegevuse kohta inimesed midagi teavad. See ei pea olema otsene. Nad ei pruugi olla võimelised otsima konkreetselt teie pakutavat teenust/toodet, kuid nad võivad siiski otsida lahendust oma probleemile. See on hea aeg võtta nendega ühendust ja rääkida neile oma lahendusest. 

Mida teeb sisuturundaja?

Sisuturundaja on sisuturunduse ekspert. Nad hoiavad end kursis viimaste suundumustega, jälgivad, mis toimub selles valdkonnas, mõistavad hästi, kuidas otsingumootorite algoritmid töötavad ja kuidas luua sisu, mis suurendab veebisaidi autoriteeti ja annab sellele rohkem nähtavust. 

Sisuturundaja teab, kuidas luua sisu, mis aitab liiklust teie veebisaidile suunata. On olemas nii vabakutselised sisuturundajad kui ka agentuuride sisuturundajad. Kuigi vabakutselisena töötamine säästab raha, on mitmeid põhjusi, miks tasub mõnikord valida agentuur.

Sisuturundus
Sisuturundus

3 põhjust, miks kasutada sisuturunduse jaoks agentuuri: 

  • Strateegilised meetodid. Agentuur on sisuturundusega tegelenud varemgi ning kogemustega on välja töötatud oskused ja meetodid kiireimate tulemuste saavutamiseks. 
  • Suurem tõhusus. Agentuuris töötavad kõigi sisuturunduse lülide eksperdid (veebiarendajad, copywriters), projektijuhid ja saavad sama ajaga rohkem tehtud.
  • Kogemused. Sisuturunduses tuleneb suur osa edust kogemustest. Kogemused lihtsustavad märksõnade valimist ja kõige paremini toimivate tekstide kirjutamist. 

Usaldusväärsuse loomine sisuturunduse abil

Usaldus on kõige väärtuslikum valuuta kliendisuhetes. Ja mitte ainult veebis müüvate ettevõtete jaoks. Klientide usaldus on iga ettevõtte jaoks väga tähtsal kohal. 

Kliendid ei taha tunda, et neile müüakse ainult selleks, et neilt raha saada. Nad tahavad tunda, et nad ostavad toodet või teenust, mis vastab nende vajadustele ja parandab nende elu.

Ka ajakirjanduses avaldatud artiklid töötavad brändi ja usaldusväärsuse ühendamise põhimõttel, aga ainult siis, kui neid tehakse õigesti. Vaatame kõigepealt, mis vahe on reklaamiartiklil ja sisuturundusartiklil.

Reklaamartikkel: kasutab kaubamärki nime korduvalt; keskendutakse reklaamitavale tootele või ettevõttele.

Sisuturunduse artikkel: kaubamärki mainitakse ainult üks kord; keskendutakse kasulikule sisule, mitte teksti tellivale/kirjutavale ettevõttele.

Ärimõõtmed

Peamised ärimõõdikud on tehingute arv ja käive. Kui enamik veebiplatvorme ei ole veebipoed, tasub keskenduda konversioonide arvule ja aktiivsete kasutajate protsendile (konversioonimäärale). Nendest arvudest saab tuletada järgmised põhinäitajad:

  • Sisu näinud külastajate vahelised tehingud
  • Tegevuste protsent nende hulgas, kes on sisu näinud
  • Sisu tootmiskulude ja saadud tulu suhe

Sisuturunduses on eriti oluline püüda mõõta raha, sest enamasti on seos kaudne ja seega üldse mitte mõõdetav. Copywriting on enamiku turundustegevuste alus ja see annab teile eelise, mida teie konkurendid sageli ei suuda või ei taha kõrvaldada. Kõik eelnev tähendab, et sisuturundus peab olema strateegiliselt suunatud ja turundaja peab omama tippjuhtkonna toetust. 

Sisu levitamine

Ajal, mil reklaami on tohutult ja inimesed on õppinud seda vältima, on sisuturundus kõige tõhusam viis nähtavuse saavutamiseks. Ja mitte ainult nähtavust, vaid ka seda, et teie ettevõte näeks välja nagu ekspert oma valdkonnas. Veelgi enam, sisuturunduse mõju on suurem ja kestab kauem kui reklaamikampaania. Järjepidev sisu toob kindlasti tulemusi!

Selleks, et teie loodud väärtuslik sisu hakkaks elama ja levima orgaaniliselt, on sageli hea mõte anda sellele alguses veidi hoogu. Seda saab teha näiteks uudiskirjas, kus palute liikmetel seda jagada, või reklaamides seda Facebookis. See on hea ja kuluefektiivne viis jõuda suure hulga huvitatud inimesteni.

Võtke meiega ühendust ja me loome koos väärtuslikku sisu!