Šopatava sisu võidukäik

„Shoppable content“ ehk šopatav sisu on hetkel maailmas laineid lööv kuum trend, mis astub olulise sammu õiges suunas turundajate ja tarbijate vahel.

Šopatava sisu hulka võib lugeda näiteks videod, artiklid, pildid, mis võimaldavad vahelülideta ja võimalikult väheste lisaliigutustega sooritada ostu. Olgu selleks siis kohene toote ostukorvi lisamine või tarbija ostulehele suunamine.

Kohest ostu võimaldava sisu võib aga omakorda kaheks jagada: kasutajasõbralik ja ostlemist soosiv sisu brändi enda koduleheküljel ning erinevad reklaamivõimalused sotsiaalmeedias ja massimeediaveebilehtedel, mis teevad tarbijale nähtu soetamise võimalikult lihtsaks.

Antud artiklis teeme lähemalt juttu sisust brändi enda koduleheküljel, kuid tulevikus võtame luubi alla ka erinevad reklaamivõimalused meil ja mujal.

Üha enam brände on mõistmas kui vajalik on teha inimestele ostu sooritamine võimalikult mugavaks ja lihtsaks. Kui näen midagi, mis mulle meeldib, tahan seda võimalikult vähese vaevaga ka soetada. See on mõtteviis, mis ühendab paljusid internetikasutajaid. Mida rohkem liigutusi pean ihaldusväärse asja saamiseks tegema, seda ebatõenäolisem on, et ma ka reaalse ostuni jõuan.

Ilmselt suudab nii mõnigi samastuda olukorraga, kus diivanil mõnuledes ja moeajakirja sirvides, jääb silma mõni äge ja ihaldusväärne pilt ning tekib soov kõike nähtut ka endale hankida. Ilmselt mitte kõik ei torma guugeldama, et üles leida, kust konkreetseid tooteid saada võiks. Šopatav sisu muudab aga kõik võimalikuks- näen midagi, teen kliki, maksan ja see ongi minu.

Samas on üha olulisemaks muutumas ka sisu ise. Ehk lugu, elustiil, kogemus müüb palju enam, kui eraldiseisev pilt üksikust tootest. Tarbijaühiskonnas oleme igal sammul ümbritsetud erinevate võimalustega. Ettevõtted peavad üha enam tööd tegema selle nimel, et inimene oma brändiga ära siduda, tekitada huvi, saavutada ihaldusväärsus. Hea sisu loob selleks ideaalse ja viljaka pinnase. Brändid püüavad seega teha oma veebilehti atraktiivsemaks, pakkudes külastajatele originaalset sisu, mis annaks neile paremat aimu brändi olemusest.

Inimesed peavad suutma brändiga samastuda ning tahtma viljeleda sama elustiili mida konkreetne bränd peegeldab.

Heaks näiteks on kodulehel blogi või digiajakirja pidamine ja artiklite või n.ö „look-book“ ehk tervikpildi kuvamine olgu selleks siis stiilne, erinevatest elementidest koosnev rõivakomplekt või hoopis isuäratav ning mitmest eri komponendist koosnev isuäratav roog.

Toome mõned inspireerivad rahvusvahelised näited heast šopatavast sisust.

Hollandi rõivabränd Scotch&Soda – inspireeriv „look-book“ mis jutustab ideaalselt brändi lugu, näitab rõivaste puhul tervikpilti ja võimaldab samas lihtsalt ja mugavalt tooteid ostukorvi lisada.

Šopatava sisu võidukäik
Šopatava sisu võidukäik

UK rõivabränd AllSaints loob silla tarbija, brändi ja ostlemise vahel. Kui laed pildi üles vastava teematrelliga, kandes AllSaints brändi riideid, võib sinu pilt ilmuda brändi koduleheküljel. Pildile lisatakse viide, mis võimaldab nähtu soetada vaid ühe hiirekliki abil.

Jaekett Prisma koduleheküljel on tarbijal võimalik retseptidest saada kodus kokkamiseks inspiratsiooni. Lehekülastaja näeb retsepti, fotot roa lõpptulemusest ning saab ühe hiireklõpsuga kõik retsepti kuuluvad toiduained oma ostukorvi lisada.
https://www.prismamarket.ee/recipes

Kui olete huvitatud meie teenustest või tahate lihtsalt saada konsultatsiooni, kirjutage e-mail või täidke allolev vorm.